פורום המדרשות התורניות לבנות

איך בוחרים מדרשה

ראשי > איך בוחרים מדרשה

אז איך בוחרים מדרשה תורנית לבנות מתוך כל השפע הזה?

באופן כללי, קיימים שני סוגים עיקריים של מדרשות: מדרשות בתכנית מלאה, ומדרשות בתוכניות שילוב.

בתכנית מלאה מסגרת הלימודים היא של שנה מלאה, בדרך כלל אחרי השירות, אך לפעמים גם לפני. זו מדרשה שלומדים בה לאורך כל היום, מהבוקר עד הערב. שנת מדרשה היא שנה אינטנסיבית, אך מאתגרת, משמחת, ומעניקה בסיס רחב ועמוק לפני שיוצאים אל העולם הגדול.

מדרשות השילוב מתחלקות לכמה סוגים:

מדרשת שילוב עם שירות לאומי: בבוקר עושים שירות לאומי, ואחרי הצהריים לומדים במדרשה.

מדרשת שילוב עם צבא: בדרך כלל שנת מדרשה לפני הצבא, ליווי בצבא, וחזרה למדרשה אחרי הצבא. יש גם תוכניות חלקיות שנותנות מענה לבנות הבוחרות להתגייס באמצע שנה.

מדרשת שילוב עם אקדמיה: אפשרות לשלב תורה עם לימודים אקדמיים, בין אם ממש כחלק מהמערכת היומית, ובין אם באמצעות פיצול ימים – בחלקם לומדים במדרשה, ובחלקם במכללה או באוניברסיטה.

גם סגנונות הלימוד מאוד שונים זה מזה. במדרשה אחת תמצאי לימוד "ישיבתי", הרבה לימוד גמרא ועיון, ובמדרשה אחרת תמצאי דגש על חסידות ושיעורי אמונה.

Untitled_Panorama1

אז איך בוחרים?

קודם כל, החליטי על איזה תכנית את רוצה ללכת. האם מתאים לך מדרשה עם תכנית מלאה? או שאת מעדיפה תכנית חלקית? האם מתאים לך לשבת בבית המדרש או שאת מעדיפה לשלב עם עוד פעילויות? האם לימוד תורה במסגרת חלקית תספק אותך או שרק תרגישי צורך בעוד?

אחרי שתבחרי את הכיוון, מומלץ לבחור את הסגנון. האם סגנון של לימוד בעיון? או שדווקא יותר לימוד מחשבתי?

ולבסוף – מיקום המדרשה. יש בנות שמדרשה בינות להרים, במקום מנותק לחלוטין – תשמח אותן, תרחיב את ליבן ותעזור להן ללמוד. יש בנות שמדרשה במיקום כזה דווקא תלחיץ אותן ותפריע להן להתרכז.

סמני לעצמך כמה מדרשות שמוצאות חן בעיניך, ולכי אליהן. תבדקי ברגלייך ובליבך מה מדבר אליך יותר. הצוות, הבנות שיש שם.

אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ.

בהצלחה!