פורום המדרשות התורניות לבנות

מדרשת נשמת

בוגרת שירות לאומי או צבאי, בואי להיות חלק מקהילה לומדת, ולחוות לימוד משמעותי ומאתגר מתוך דיבוק חברות.

ראש המדרשה: הרבנית חנה הנקין

כתובת: ברל לוקר 26א, ירושלים

טלפון: 02-640-4340
ליצירת קשר ולפרטים: מלכה שוורץ
נייד: 054-6367973

דוא"ל: Midrasha_a@nishmat.net

נשמת, המדרשה הגבוהה ללימודי תורה לנשים ע"ש ג'יני שוטנשטיין, נוסדה בכדי לאפשר לימוד תורני גבוה לבנות מתוך אהבת תורה ויראת שמיים. המדרשה שואפת ללימוד מעמיק בכל ענפי התורה- גמרא והלכה, תנ"ך ומחשבת ישראל- כדי לפתח את האישיות מתוך עולמה של תורה.

מתוך אידיאולוגיה של חיבור לעם ישראל, המדרשה והבנות פועלות בשכונת פת הירושלמית אשר בתוכה שוכנת המדרשה. במרכז השבוע מתקיים "בית מדרש חברתי" לגיבוש מענה תורני לנושאים ציבוריים-עכשוויים.

בואי לבקר ולהתרשם!

מדרשת נשמת היא קהילה לומדת, חדורת ערכי תורה, הרואה בלימוד את המפתח להתפתחות בעבודת ה' וצמיחה רוחנית, וכן לפיתוח האישיות מתוך עולמה של תורה. המדרשה רואה חשיבות רבה בהכשרת לומדות בעלות יכולת תורנית גבוהה, אשר תוכלנה לתרום תרומה תורנית-נשית ייחודית לחברה ולמדינה. המדרשה קשורה בקשר חי עם שכונת פת הירושלמית אשר בתוכה היא שוכנת. כמו כן במדרשה תוכניות שונות של תלמידות מהארץ ומחו"ל המהוות קהילה מגוונת ומיוחדת.
קישור לסרטון היכרות:
קישור לסרטון:

שיעור א'
שיעור א' במדרשת נשמת מיועד לבוגרות שירות לאומי או צבאי אשר שואפות להיכנס לעולם לימוד התורה הגבוה. בבית המדרש תמצאי חיי תורה תוססים ומשמעותיים, וחבורה אכפתית החותרת להעמקה ולהתקדמות בעבודת ה'. תחשפי לדעות ולגישות מגוונות באווירה מקבלת ופתוחה, וכן תקשרי קשרים משמעותיים עם חברות ואנשי צוות אשר ילווך למשך שנים.  הלימוד במדרשה הוא בכל מרחבי התורה– תלמוד, הלכה, תנ"ך, מדרש, מחשבה וחסידות, תוך מתן דגש חזק על קניין כלים ולימוד תורה פעיל. בין היתר עוסקים גם בהתמודדויות בבניין חיי משפחה בזמננו ובסוגיות חברתיות חשובות בבית המדרש החברתי של כלל המדרשה.

מעיין א'
שנת מדרשה בשילוב הכנה ללימודי תואר אקדמי לבנות הקהילה האתיופית. במדרשת נשמת תמצאי מגוון עשיר של לימודי תורה: תנ"ך, הלכה, חסידות, מחשבת ישראל, מסילת ישרים, הבית היהודי, ועוד. הודות לפסק הזמן שתלמידות מעין א' לוקחות ממרוץ החיים, הן עוברות במדרשה תהליך של בניין רוחני. המדרשה מלווה את תלמידות מעיין א' בכניסתן לעולם האקדמיה (אוניברסיטאות, מכללות) מתוך רצון לממש את הכישורים הפנימיים של כל בת, ובכדי להשתלב בהמשך בשוק התעסוקה במקצוע איכותי שיש בו גם מימוש עצמי וגם פרנסה בכבוד. התוכנית כוללת קורס פסיכומטרי וסדנאות שבועיות.

קרן אריאל – להכשרת יועצות הלכה
תוכנית "קרן אריאל" להכשרת יועצות ההלכה בנשמת היא תוכנית ממולגת דו-שנתית, ללימוד מקיף של הלכות נידה בהנחיית פוסקים ותלמידי חכמים מובהקים. בצד לימודי ההלכה, משתתפות התלמידות בלימודי השלמה ברפואת נשים והלכה, ובסדנאות בנושאי זוגיות ומשפחה. מועמדות לתוכנית קרן אריאל נבחרות בהתאם לכישוריהן הלימודיים בגמרא ופוסקים, ומסירותן והזדהותן העמוקה עם עולם ההלכה. נבחנים גם כישורי מנהיגות ויכולתן העתידית לתרגם את הידע הלימודי לתרומה ממשית לקהילה ולחברה.

תוכניות חו"ל
תוכנית שנה בארץ- מיועדת לבוגרות תיכון דוברות אנגלית, ומהווה הזדמנות לחוות לימוד תורה מעמיק ומאתגר והתפתחות רוחנית יחד עם חוויה ישראלית לצד בנות מדרשה ישראליות.

תכנית עליסה
מיועדת לנשים דוברות אנגלית מכל רחבי העולם, ומאפשרת לימוד תורה מאתגר, בדגש על הקניית כלים ופיתוח מיומנויות יחד עם עיסוק במהות היהדות וחיבור בין נשים מרקעים וגילאים מגוונים. התוכנית מיועדת לכל רמות הלימוד, מתחילות ומתקדמות.

תוכניות המשך:

שיעור ב'
תוכנית ההמשך במדרשת נשמת מיועדת לבנות שסיימו שנת מדרשה וחשקה נפשם להמשיך לצמוח ולהעמיק בתורה. מתוך הבנה ששנה אחת במדרשה נותנת רק טעימה מתוך עולם התורה, שיעור המשך מספק מענה לבנות שבחרו להמשיך ולשכלל את לימוד התורה שלהן ולבנות קומה נוספת של עמל תורה ויראת שמיים. בתוכנית שיעורים מגוונים בגמרא, הלכה, תנ"ך ומחשבת ישראל. ניתן לשלב את הלימוד בשיעור ב' עם לימוד במוסדות להשכלה גבוהה. קיימת גם אופציה ללימוד בהיקף מלא במדרשה, וכן להשתלב בחברותות או בשעורים מגוונים במדרשה.

מעיין המשך
תוכנית מעיין המשך מיועדת לבנות הקהילה האתיופית המעוניינות להשקיע בלימודים אקדמיים תוך חיבור לעולם התורה. מטרת התוכנית לקדם כל תלמידה לתואר אקדמי ולכניסה מוצלחת לשוק העבודה ברמה מקצועית הולמת, בצד הכנה לחיי משפחה – כל זאת מתוך עולמה של תורה. תלמידות מעיין המשך זוכות במגורים במדרשה ללא תשלום, וכן במלגה חודשית ובליווי אקדמי עד סוף התואר. לכל תלמידת מעיין-המשך תוכנית ייחודית המשלבת לימודים אקדמיים במוסד להשכלה גבוהה בירושלים, לפי בחירתה, וכן שעור תורה שבועי במדרשה וסדנא שבועית במגוון נושאים.