פורום המדרשות התורניות לבנות

מדרשת אהובה, מגדל העמק

ראשי > המדרשות > צפון > מדרשת אהובה, מגדל העמק

בלב מגדל העמק, עיירה צפונית קסומה, מלאת חום ואהבה, שוכנת לה מדרשה מתוקה לבנות צעירות שבוחרות לתת מקום לתורה דווקא בתוך שגרת החיים.
מדרשת שילוב 'אהובה' מגדל העמק, מבית "נחלת ישראל" בראשות הרב שניאור קץ, מזמינה אותך להצטרף לחבורה מיוחדת, שבוחרת לעצור את מרוץ החיים, ולתת מקום לצמיחה בתורה ולחיבור פנימה, מתוך שמחה.

ראש המדרשה: הרב שניאור קץ

כתובת:

טלפון: 0558835761 שירה

דוא"ל:

 

המדרשה שלנו…
מדרשה תורנית באווירה ביתית וחמה, לאור תורת הרב קוק, חסידות וכל חכמי הדורות, ששמה דגש על בניית חבורה עובדת ה' מתוך אהבה ושמחה, ועל לימוד תורה של דור הגאולה, תורה שנוגעת בכל חלק בחיים ושואפת לבנות קומה רוחנית לקראת בניית בית שמחובר לתורה ולעבודת ה', לעם ישראל ולגאולה, מתוך יראת שמיים וחיבור למסורת הדורות.
השאיפה שלנו במדרשה היא להאיר את נקודת הקשר והאהבה ששוכנת אצלנו עמוק בלב, בינינו ובין ה' יתברך. שכל בת תדע כמה היא אהובה, וככה בעזרת ה' תוכל להאיר את העולם באהבה

כל מה שתרצי לדעת…

המדרשה מתאימה לבנות שירות לאומי במגדל העמק או בסביבתה – עפולה, נוף הגליל, יקנעם ועוד ועוד. כמו כן, לסטודנטיות  או אחרות שגרות באזור (במדרשה אין מגורים).

המדרשה ממוקמת בלב העיר, במקום מרווח ונעים, ונוח מבחינת תחבורה.

המדרשה פועלת שני ערבים בשבוע, בימי ראשון ורביעי, בין השעות 19:00 – 22:00.
ימי ראשון – ארוחת ערב משותפת, לימוד בחבורה ושיעור.
ימי רביעי – שני שיעורים.

עלות חודשית: 200 ₪

השיעורים שלנו…

חבורת לימוד בעבודת ה' – אנחנו לומדות נושאים שונים בעבודת ה' שנוגעים לחיי היומיום ממש, וביחד מנסות לחבר את התורה ואת החיים, להכניס את ה' כמה שיותר אלינו פנימה ולכל דבר בחיינו. הלימוד הוא של כולנו יחד, כל אחת מוסיפה, שואלת, עונה ויכולה להביא את עצמה ואת עולמה לתוך הלימוד. לנו במדרשה, החבורה היא חשובה מאד כי היא בונה קשר מעבר לקשרים הרגילים היומיומיים שאליהם אנחנו רגילים, היא מפתחת שיח עמוק ופנימי, ומצמיחה בנו יכולת לימוד עצמי, חשיבה והתבוננות פנימה.

"התורה הגואלת" – הרב דני ציוני – עם הרב דני אנחנו עוסקות בסוגיות כלליות של העם, של הדור ושל תהליכי הגאולה. השיעור הזה נותן מבט גבוה ועמוק על המציאות, לפי דרכו של הרב קוק זצ"ל וגדולים אחרים. השיעור תמיד מתובל בסיפורים מעניינים שהרב מספר מהחיים, ותמיד גם דואג להזכיר צדיקים שונים ומגוונים.

"יפה כלבנה" – בלהה שוורץ – עם בלהה אנחנו עוסקות בעולמה של האשה. עבודת ה' המיוחדת של האשה, סוגיות של מידות, תפילה, קרבת ה', חיבור לעצמי, יופי פנימי וחיצוני, צניעות ועוד, וכמובן גם הכנה לבית יהודי וקשר בין איש ואשה. השיעורים עם בלהה פותחים עולם עשיר שלא תמיד מכירים לפני כן, ומעוררים חשיבה יהודית מקורית ופשוטה.

"בדרך החסידות" – הרב שניאור קץ  – עם הרב שניאור אנחנו לומדות סיפורי מעשיות של רבי נחמן ופרשת שבוע על פי ספרי החסידות. הרב לוקח רעיונות חסידיים מהותיים ומלמד אותם בצורה שווה לכל נפש שמאפשרת חיבור של הסיפורים ושל הרעיונות לעבודת ה' הפרטית של כל אחת, ולמציאות הכללית של עם ישראל בדורנו. השיעורים תמיד נוגעים למציאות העכשווית ונוגעים באקטואליה.

 

חוץ מהלימוד הקבוע המתקיים בכל שבוע, יש לנו ערבים ואירועים מיוחדים סביב מעגל השנה.
כל ראש חודש אנחנו מתארחות אצל משפחות במגדל העמק ל"בית חם" – סעודת ראש חודש עם לימוד, באווירה ביתית ומחבקת.

הווי חברתי – האווירה במדרשה היא ביתית וחמה, בעז"ה בערך כ12 בנות, כך שממש יש מקום לכל אחת להיות חלק פעיל ומשמעותי בקבוצה. כל שבוע זוג אחר אחראי להכין ארוחת ערב, שזה ממש מוסיף לאווירה ולכיף. גם השיעורים מתנהלים באופן כזה שהבנות מאד שותפות, שואלות, מביעות את דעתן, מבררות. יש שיח פתוח ונעים.

צוות המדרשה…

הרב שניאור קץ – ראש מוסדות נחלת ישראל במגדל העמק (שבהם- ישיבה תיכונית, ישיבה גבוהה, אולפנת תפארת, ומדרשת אהובה). מלמד תורה על דרך הרב קוק וחסידות, תורה גדולה ששואפת לחבר את האדם לחסד ולחיבור ואהבת כל יהודי.

הרב דני ציוני – ר"מ בישיבה התיכונית נחלת ישראל.

הרב אמיתי נסימי- שיעור הלכה

בלהה שוורץ – לימדה במדרשות שונות ונשים מרקעים שונים ומגוונים, בעלת סגנון ייחודי ומרתק בתורה ובעבודת ה'.

רכזת המדרשה – שירה שנקולבסקי

 

מהנעשה במדרשה – אירועים מיוחדים שהיו לנו בשנה שעברה.

את השנה התחלנו בשיעורים מיוחדים לחודש אלול, ובח"י אלול היה לנו אירוע גדול לנשים בשיתוף אולפנת תפארת ועוד גורמים בעיר לכבוד יום הולדתו של הבעל שם טוב מייסד החסידות, התוועדות עם הרבנית רחל בזק בליווי שירים וניגונים.
בחנוכה היה לנו ערב לימוד גדול בשיתוף הגרעין התורני בעיר, באו הרבה נשים כדי להכניס עוד אור הביתה…
בט"ו בשבט ערכנו סדר ט"ו בשבט מלא בכל טוב הארץ, בסיפורים, בניגונים, בברכות ובתפילות.
לכבוד פורים – למדנו על הסודות הפנימיים שבתוכנו ששואפים להתגלות, וביטאנו על מסכות את הלימוד…
נוסף על כך, עשינו ערב לימוד עם שני שיעורים נשיים במיוחד, עסקנו בזווית הנשית של פורים, דרך דמותה של אסתר המלכה.
לקראת פסח, עשינו יחד עם הגרעין התורני ערב לימוד עם שיעורים מגוונים.

אחד השיאים של השנה היה שבת מדרשה בקרית ארבע. ירדנו לקבלת שבת במערת המכפלה, ערכנו סעודות שבת מלאות שירה ותורה באווירה שמחה במיוחד, עשינו סיור בחברון ושמענו שיחות מנשים מדהימות ומעוררות השראה בעיר האבות! ב"ה היה מדהים!