פורום המדרשות התורניות לבנות

מדרשת 'תכלית' עכו

ראשי > המדרשות > צפון > מדרשת 'תכלית' עכו

לימוד תורה נוגע ומחובר לחיים, קרוב לעולמך, שמביא לידי עשיה ויצירה ופוגש אותך במקום בו את נמצאת. פה בעכו מלאת הקסם ההשראה והשליחות

ראש המדרשה: הרבנית עפרה שטרן

כתובת: עציון 10, עכו

טלפון: הדר- 054-988-7499

דוא"ל:

בואי איתי אל הגליל

מדרשת תכלית הוקמה מיסודה של ישיבת ההסדר עכו ע"י הרב יוסי שטרן ברוח ישיבות מעלות– עכו, בהכוונת הרב יהושע ויצמן

הרוח היא הגישה הכלל ישראלית. ללכת על בטוח בראש פתוח – השילוב הנכון של תורת הדורות השורשית והעמוקה עם הפתיחות במחשבה לאמונת הדור, וההתאמה האישית לנפשות הפועלות.

במדרשה תפגשי בית לימוד רגיש וקשוב שמבקש לחזק את היסודות האישיים שלך, ולאפשר לך מרחב צמיחה.
זוהי מדרשה ארצישראלית שבה לימוד התורה העמוק מפיק ממך את המעיין הנובע שישקה וישפיע טוב על חייך בהווה ובעתיד.

לימוד התורה מתקיים תוך שילוב של לימוד עצמאי מונחה בחברותות ומגוון שיעורים ומפגשי לימוד, זהו לימוד נוגע רלוונטי ומחובר. תוכלי ללמוד את עצמך דרך לימוד התורה, ולחבר עולמות של בניין אמונה, לימוד תנ"ך, גמרא רכה, חסידות עכשווית, יצירה בפרשת השבוע, עיון תפילה והלכה מעשית.

תכלית הלימוד שיהיה מברר ומעמיק את הזהות, ויגיע לידי התממשות באורח החיים.

 

בית המדרש- את בית המדרש שלנו מובילות נשים שידן רב להן בלימוד תורה נשי המתחדש בדור האחרון, ונשות הגליל המביאות עימן שאר רוח ועולם עשיר של יצירה רוחנית, מתוך ניסיון רב שנים, יחד עם צוות רבנים ייעודי מישיבות ההסדר בגליל

צוות המדרשה- בראשות עפרה שטרן – אשת לימוד וחינוך מזה 25 שנה, שהעמידה תלמידות הרבה, אמא ל8 ילדים, מומחית בהנחיית קבוצות, מאמנת אישית, עוסקת בחינוך ולימוד תורה ובעיקר בשילוב ביניהם ברוח טובה ושמחה.

הצוות הנמרץ והמגוון, כולל רבניות בוגרות תוכניות לימוד מעמיקות במדרשות נשמת, מגדל עוז, אלוני שילה ועוד. יחד הן בונות מרחב נעים ומאפשר שבו תכול כל אחת להיבנות מהמקום בו היא נמצאת.

 

התפתחות אישית- במדרשת תכלית יש מקום לתהליך פנימי של  פיתוח כישרונות, יכולות, חשיבה וביטוי רגשי. תוך שילוב שיח אישי, סדנאות בתחומים שונים כגון סדנאות כתיבה, יצירה, עמידה מול קהל, חשיבה הכרתית ועוד מיומנויות והתנסויות לאורן החיים האישיים, הזוגיים המשפחתיים והקהילתיים  – יקבלו משמעות רעננה ונתיבי הגשמה.

ליצור קול, קהילה ומנהיגות-

בעידן אינדיבידואלי כשלנו, דווקא הנעה קבוצתית, יצירת קהילה ומנהיגות הם כמו מים רעננים לנפש כמהה. אנו מאמינות שצריך ללמוד, להתאמן ולשפר את היכולת של התקשורת הבין-אישית, העומק של השיח, הפתיחות, ובעיקר את ההצמחה השיתופית, תוך מימוש האיכויות האישיות.

לפיכך, יינתן דגש על אימון חברתי דרך הנחייה קבוצתית, העמקת קשב, למידה סביבתית הרצאות, סיורים ואירועי תרבות – כל אלו מוכוונים להקניית ארגז הכלים והכישורים שתצטרכי בבניית המסוגלות היוזמה והמעורבות החברתית שבסביבתך.

 

מפרי ידייך- להביא לידי מעשה

 

הלימוד במדרשה הוא בן שנה אחת, אבל אנו מבקשות תהליך שיהיה בר קיימא לחיים שלמים, שיש בהם לקיחת אחריות והובלה. לכן אנו מחברות את התובנות הרוחניות לעשייה ממשית. המעורבות בקהילה בעכו, הלימוד עם סטודנטיות חילוניות, לקיחת אחריות חברתית, כל אחת לפי המתאים לה, אין כמוהם כדי להטמיע את הערכים והאמונה בהוויה הממשית. וכל אשר תעשי תצליחי.

 

עכו- מקום שמוציא מאיתנו יותר

עיר קסומה ועתיקה על חוף הים, עם 5,000 שנות היסטוריה יהודית. עיר מעוררת השראה

מתחברים לשורשים ומשם נתחיל לצמוח.

לאחר נטישה של יהודים רבים את העיר בשנות ה-70 חלה התדרדרות במצבה הדמוגרפי והסוציו אקונומי.

נקראנו אל הדגל. זו אינה קלישאה, העיר צמאה לאמונה ותורה ציונית.

אנו מזמינים אותך להיות שותפה בהליך ממשי של גאולה, לבוא ולהתאהב בעיר היפהפייה הזאת, שילוב של שלווה כפרית עתיקה עם קצב עירוני מודרני. ובעיקר תחושת שליחות שבאה מתוך נעימות טבעית.

וגם – הגעה נוחה ובטוחה ברכבת

 

במדרשת תכלית בעכו

מספר מסלולים אפשריים-

 

1. "תוכנית מעיין" -שנה מלאה לפני שירות

2. "תוכנית "שחר"- שנה מלאה אחרי שירות

 

"תכלית + " למתעניינות בלימודי חינוך בהמשך תתאפשר הכרה בלימודים במדרשה כשנת לימודים אקדמית במכללת שאנן.

 

תוכניות שילוב:

3. "רוח צפונית" -שילוב עם שירות לאומי בצפון בשנה ראשונה או שניה

לימוד יום בשבוע במדרשה. הלימודים יכולים להיות מוכרים אקדמית לתואר בחינוך בחסות מכללת שאנן.

4. "מה התכלית" לבנות שרות בצפון הרוצות לשלב עם השרות גם לימוד תורה ושייכות לחבורת המדרשה

לפרטים ויצירת קשר :

054-988-7499